Vi Föräldrar!

Satt och läste tidningen Vi Föräldrar idag. Finns mycket roligt att läsa i den tidningen, speciellt om man är förälder.
I detta nummer fastnade jag på kontaktannons sidan. Ja, det finns en sån även i Vi Föräldrar, fast det är ganska harmlösa annonser om folk som söker nya kompisar. Min blick föll på en annons med överskriften "Mamma med 9 barn söker kompisar".

Varför vill man föda barn 9 gånger????

I annonsen står också att familjen har 5 hästar, 3 hundar, katter och kaniner (i plural)!!!

Dessutom är en till bebis på väg....

Alltså 9 barn i åldrarna 1 till 14 år och en drös djur, jag undrar åter VARFÖR??

Missförstå mig inte nu, jag vill verkligen ha fler barn. Eller ett till i allafall.
Men sammanlagt 10 barn, alltså jag skulle aldrig för mitt liv kunna ens tänka tanken!

Men det som mest slog mig var att hur hinner man göra flera barn?
Jag och min man har en dotter och min mans son bor hos oss varannan vecka och det är knappt så vi orkar/hinner få till det i sovrummet! Om man nu har så många barn måste man ju ha nåt knep för att få tid för varann.
Dessutom borde det ju rimligtvis vara så att den ena förälderna är hemma med alla dessa barn och djur vilket borde innebära att den andra föräldern få jobba för att försörja hela familjen. Hur orkar man då få till det och göra fler barn?
Jag menar med bara 2 barn och en hund och några katter  händer det ju då och då att nån vaknar eller kräks eller att man helt enkelt blir störd mitt i den så sällsynta kärleksakten så all heder till er som lyckas med 9 barn och ett hyde djur.....

Jag måste nog svar på annonsen bara för att få svar på mina frågor.....

Kommentarer
Postat av: Treamigos

....och hur skulle hon HINNA att ha kompisar???

Moment 22

2008-05-21 @ 22:09:43
URL: http://www.treamigos.blogg.se
Postat av: Erika

Men såklart! jag får helt enkelt gadda ihop mig med mammafruppen och ha rotationsschema på grejerna;) Fast jag tror att kampanjer som den här står för en mycket begränsad del av barnmatsföretagens marknadsföringsbudget. Dels för att man är tvungen att handla som en idiot av deras varor och dels för att jag misstänker att de sponsras med sina premier. Tänk bara hur mycket det måste kosta att producera och skicka ut den där abnormt tjocka barnmatsboken till alla sexmånadersbebisar!

2008-05-23 @ 11:00:02
URL: http://erikascondo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0