Äntligen sommar!! Eller?

Jag gillar sommaren, det är varmt och skönt och man slipper frysa.

Men jag är inte något direkt fan av att ligga i solen och pressa.
Nu kan ju det bero på att jag inte kan sola utan SPF 2000 eftesom jag då blir tok röd och bränd som en liten kokt hummer...

Men annars är det ju skönt att lite ledigare klädsel..
Om det nu inte var så att jag skulle behöva går ner ca 10kg i vikt för att känna mig snygg och då inte gärna visar upp min kropp i sommarklädsel...

Sen är det ju skönt med de varma kvällarna då man kan sitta ute och ta ett glas vin...
Om det nu inte var så att jag svullnar upp till dubbel storlek då jag blir myggbiten....

Sen kan man ju bada i havet också...
Om det nu inte var så att jag inte klarar av att kliva i vattnet om det är under 25 grader.....

Sen är det ju härligt att bo på landet på sommaren, nära naturen och havet....
Om det nu inte var så att alla människor åker till sina sommarstugor och för liv så att man kan tro att man bor mitt i stan i allafall...

Nu låter det som om jag inte allls gillar sommaren, men det gör jag.
Min favoritstund är när jag ska gå till jobbet på morgonen vid 6-tiden. Det är tyst, bara fåglarna kvittrar, luften är lite sval och fräsch, inga mygg och man behöver inte gå i bikini!! Detta är absolut min bästa stund på dagen sommartid, jag tror att jag måste ställa klockan under semestern och gå upp och njuta i 10 minuter och sen gå och lägga mig ingen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0