Konstigt mode....

Satt och skummade igenom Aftonbladets hemsida när en bild fångade min uppmärksamhet...

image2

STRING JEANS!!

Men hallå! Jeansen är alltså så lågt skurna så det är inbyggda stringtrosor i brallorna!!

Vem köper sånna??


Jag har under dan försökt att föreställa mig alla jag känner i ett par string jeans men har insett att vi är hopplösa fall.

Enligt designern Sandra Tanimura har efterfrågan på riktigt lågt skurna jeans varit svårt att möta eftersom de antingen ramlat av eller man visat hela rumpan. Men med string jeansen är det helt enkelt stringtrosan som håller upp jeansen. Verkar jättebekvämt tycker jag.
Jag bara undrar vilka storlekar dem kommer att säljas i med tanke på att inte en människa med BMI över 12 kommer att kunna använda brallorna!!
Och hur stor efterfrågan kan det då vara? Inte en enda normal kvinna som fött barn kommer ju att kunna använda jeansen. För hur kul är det att se en blek fet valk ovanför jeansen? Och hur många mammor har tid att gå och skaffa brasilliansk vaxning för att kunna sätta på sig ett par jeans?


Än så länge är det bara brasillianska trådsmala flickor som kunnat köpa jeansen, men nu till sommaren kommer alla Brittiska kvinnor att kunna rusa till affärerna och köpa sig ett par!


Jag hoppas för mitt liv att de vaxat bikinilinjen och raggarsträngen innan de sätter på sig brallorna!!! 

Eftersom jag tillhör kategorien kvinnor som fött barn kommer jag att göra mänskligheten en tjänst och inte sätta på mig ett par string jeans!!


Kommentarer
Postat av: Neumann

Men det är väl inte meningen att man skall gå topless? Kanske är de väldigt bekväma (har hört att jeans med riktigt hög midja skall vara svåra att sitta i) och med en längre t-shirt som ju är himla populärt behöver man inte flasha några kärlekshandtag heller. Trosdelen finns nog till som ett skydd, ifall man skulle böja sig ner. Som en blöja kanske? Och helt plötsligt faller stringjeansen småbarnsmamman i smaken.

Eller så är jag bara för oskyldig i mitt tänkande.

2008-04-26 @ 17:59:34
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: KaraokePrinsessan

Neumann:
Jag förstår hur du menar men undrar så om det är av bekvämlighet man vill ha lågt skurna jeans?
Toppless går man väl inte men med en vanlig top lär ju valken titta ut.
Sen har jag inte märkt att vi småbarnsmammor behöver blöja, utom till barnen då....;)

2008-04-26 @ 20:52:26
URL: http://karaokeprinsessan.blogg.se
Postat av: Johan Lindell

Om det är du på bilden tycker jag absolut du ska glädja din med ett par såna där.

2008-04-26 @ 22:30:16
URL: http://www.jois.blogdrive.com
Postat av: Lotta-treamigos

tjabba. håller med dig KP, inte vill jag ens bli hittad död i ett par sådana. Jag är för gammal. Och dessutom har man ju inte kvar sin oskuldsfulla 20-åringskropp som man såg ut INNAN man fick barn.
Nä.
Mina barn hade skämts ihjäl om jag hade kommit i ett par såna!! Hahaha

2008-04-27 @ 10:20:51
URL: http://www.treamigos.blogg.se
Postat av: emma

"Jag har under dan försökt att föreställa mig alla jag känner i ett par string jeans men har insett att vi är hopplösa fall."

HAHAHA. Tack för detta skratt, det behövde jag just nu. (Se mitt inlägg från idag)

2008-04-27 @ 20:19:05
URL: http://barabratack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0