Bussresor....

Jag åker buss till mitt jobb ca 1 timme i varje riktning och under dessa bussresor stöter jag på en del fenomen som jag funderat lite på....

Till exempel:
När man sitter brevid någon på bussen, och denna person sitter innerst, och man har några kilometer kvar till slutstationen så börjar denne person ofta att förbereda sig för avstigning. Boken åker ner i väskan och Mp3 spelaren stängs av. Jackan knäpps och personen börjar skruva nervöst på sig. När det är några hundra meter kvar då reser sig personen brevid upp och ursäktar sig......
Alltså nästa station är slutstation tror han/hon att jag ska sitta kvar i bussen när den vänder eller åker in i bussgaraget? Detta fenomen stöter jag på i princip dagligen och jag kan för mitt liv inte förstå varför!?! Hur många sekunder tjänar man på denna manöver? 20?
Ok, så om jag tjänar 20 sekunder på att göra denna manöver varje gång jag ska av bussen och jag kliver av bussen 2 gånger/dag 5 dagar i veckan. Det skulle betyda att jag "tjänar" 200 sekunder i veckan dvs ca 3min och 20sek. Vad ska jag göra med den tiden? Nej, jag sitter hellre och väntar tills bussen har stannat och kliver av då!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0