Mammaledig!

Äntligen känns det som om mammaledgheten börjat på riktigt!!! 
3-åringen är på dagis 15 timmar/vecka och maken har börjat jobba och bonussonen är i skolan förståss.
I sommras hade jag utopin att när jag är mammaledig i höst så ska jag göra så mycket saker... Piffa till hemma, arrangera klädkammare och förråd, sälja grejer på Blocket och Tradera... Joråsatte... Här hinns det med mycket...

De stora  barnen ska vara på skola/dagis kl 8 och oftast lämnar min man.
Normala bebisföräldrar vaknar ofta väldigt tidigt eftersom bebisen gör det. Min bebis är morgontrött!
Vi vaknar till vid 5-6 tiden och ammar en stund sen somnar vi om som små grisar. Framåt 9 eller strax efter börjar vi sakteliga vakna ur vår slummer. Om min man då har lämnat barnen så blir det ju väldigt ont om tid.....

Ungefär så här kan en dag se ut:

9.30 - 10.00 frukost
10.00 - 10.30 Gosa med bebis
10.30 - 11.00 Hundpromenad + Amma
11.00 - 12.00 Kolla Facebook och surfa runt lite
12.00 - 12.30 Lunch
12.30 - 12.45 Amma
12.45 - 13.00 Promenad till skolan/dagis

Så har hela dagen gått för på eftermiddagen ska det underhållas stora barn och fixas mellis osv.
Hur hinner alla sk. "Latte-mammor" med att dessutom sitta med väninnorna på café och fika och shoppa? Måste man ställa klockan för att komma upp och vara mammaledig?

Så tänkte jag att "jajjamen, om jag istället lämnar barnen så kommer jag upp i tid och kan göra en massa saker." Så glad ihågen ställer jag min klocka i god tid för att komma upp och fixa frukost i lugn och ro. Men tyvärr finns en finurlig annordning på väckarklockor som heter snooze , vilken används flitigt. Varpå resultatet blir att morgonen blir jättestressig och jag hinner inte själv äta innan barnen ska lämnas så efter lämning och hundprommenad är jag åter igen inne på ovanskående "schema".
Så enligt mina beräkningar måste det vara så mycket bättre att anställa en Au-Pair som tar hand om barnen och tar hand om damsugning och tvätt så att jag kän ägna mig åt viktigare saker....

Till exempel blogga......

Kommentarer
Postat av: Anne Gelin

Hej min facebook kompis!

:-D Njuter stort av att läsa din blogg....

Mycket man känner igen sig i..... som att panikstäda lite innan mannen kommer hem.

För vems skull städar man då egentligen ?!

Försöker också stuva om i mitt vardagsschema så att man inte går runt och spiller massa tid....

Kanske införa TV-fritt mellan 20:00 -21:00... Bara man inte missar IDOL så.

Ha det gott och hälsa la familja.

Anne = gift med Magnus som jobbat med Erik

2009-09-13 @ 21:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0