Tidsfördriv

Min man är ju som bekant nere i Skåne i 9 veckor och kommer hem varje fredag kväll. Detta innebär att jag numer spenderar torsdagar och fredagar med att städa huset så att det ska vara rent och snyggt när han kommer hem så att vi kan umgås hela helgen utan att behöva städa.
Du som läst min blogg tidigare vet att jag HATAR att städa!!!
Jag är ju dessutom ganska bortskämd med att min man gör det så det här en en helt ny situation för mig.
Men som vanligt så hittar jag på en massa andra saker att göra istället för att städa och sen panik städar jag sista timmarna innan maken kommer hem.
Alltså sitter jag nu här och försöker komma på något roligt och fyndigt att blogga om istället för att ta itu med att byta lakan i alla sängar......

Fast den här gången ligger jag faktiskt för tidsschemat så jag borde till och med hinna duscha innan maken kliver innanför dörren...
Jag beundrar verkligen folk som kan ha det städat och snyggt omkring sig jämt och som har växter som alltid är pigga och levande.... Hur gör man?? Hos oss känns det som att det alltid är lite rörigt och ostädat och blommorna får vatten när de börjar sloka. Hur vi än försöker så lyckas vi aldrig hålla huset snyggt och städat. Jag får nog anställa Evelyn på Hemfrid på heltid för att få till det här hemma....

Nä nu kallar dammsugaren...

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi har exakt samma situation hemma. Får du någon universallösning måste du dela med dig av den!

2008-09-13 @ 20:55:45
URL: http://iannashuvud.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Vi har exakt samma situation hemma. Får du någon universallösning måste du dela med dig av den!

2008-09-13 @ 20:56:04
URL: http://iannashuvud.bloggagratis.se
Postat av: Treamigos

skit i att städa. Karaoka istället.

kram

2008-09-20 @ 18:41:23
URL: http://treamigos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0