Ensamstående mammor och pappor!

Min man går just nu en 9-veckors utbildning i Skåne vilket medför att han är borta från söndag kväll till sent fredag kväll varje vecka. För mig innebär det att jag är beroende av andra människor för att få hjälp med barnpassning när jag jobbar. Mina svärföräldrar bor på annan ort liksom min far. Min mor däremot finns något närmare.

Men att få till det med barnpassning någon gång i veckan är ett gissel.
Hur gör alla ensamstående föräldrar??
Jag skulle till exempel vilja gå och träna någon dag... Hur ska jag kunna göra det när jag har en 2½ åring att ta hand om?
Min man har nu gått sin kurs i snart 3 veckor och jag känner mig oerhört stressad eftersom det hela tiden är något som ska göras. Lämnas på dagis, sen stressa till dagis efter jobbet för att inte behöva stressa vid hämtning. Handla, hem och laga mat och sen duscha och lägga barn. Efter det skulle dessutom huset behöva städas vilket min man gör i vanliga fall och nu är jag tvungen att göra det!!

När får ensamstående föräldrar tid för sig själva? Finns det sådan tid när man är själv med barn... Jag skulle verkligen behöva lite tips och råd.....

Kommentarer
Postat av: Treamigos

gör som jag: köp en Crosstrainer att ha i källaren.

Visst, man blir ju inte direkt socialt tränad, men man kan träna lite i alla fall.

kram

//TreAmigos

2008-09-11 @ 20:01:54
URL: http://treamigos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0