Sexleksaker på recept?

Efter några dagars blogg-torka satt jag här på morgonen och läste Vårdförbundets tidning Vårdfacket, då min blick föll på en liten ruta: "Apoteket ger råd om sexleksaker".

I notisen står att Apoteket kommer att börja med försäljning av sexleksaker i några av sina butiker nu i Maj.
Enligt en kundundersökning gjord av RFSU visat att det är på Apoteket folk helst köper sina sexleksaker. Eva Fernvall som är varumärkeschef på Apoteket säger att "folk tycker att det känns tryggare att köpa sexleksaker på Apoteket efter som de har kunskap om hälsa och kan ge råd om hur man använder hjälpmedlen. Sexhjälpmedel är en del av hälsan."

Självklart belv jag mer nyfiken efter dessa uttalanden och var tvungen att surfa in på Apotekets hemsida och leta mig fram till informationen om sexleksaker.  Här kan man då läsa att det finns ett syfte att avdramatisera användningen av sexleksaker för att hjälpa människor till ett bättre sexliv. Försöket med sexleksaker kommer att ske på större apotek i större städer där det är stor kundgenomströmning så att man kan få känna sig bekväm och anonym. Apoteket använder termen sexhjälpmedel men jag tycker att hjälpmedel är typ en "plocka-upp-saker-från-golvet-tång" som gamla människor har och väljer därför att inte använda det ordet.

Nu tycker jag att det känns som om Apoteket talar lite mot sig själva här.

För det första så ska man kunna får råd om hur leksakerna används.

För det andra så ska man kunna känna känna sig bekväm och anonym.

För att dessa två ska gå att förena undrar jag om man på apoteken kommer att bygga om så att det blir en lite sexleksaksshop i ett hörn med röda sammetsgardiner och skumt ljus där apotekstekniker Gunnel står med sin vita apoteksrock med en dildo i handen och frågar vad det får lov att vara?

För hur anonymt blir det om man har en monter öppet i Apoteket med de olika leksakerna och man måste jaga rätt på nån som jobbar där för att få hjälp.

Sen undrar jag också över vilka råd man kan väntas få av de som jobbar på apoteket? Nu ska man inte döma folk efter hur de ser ut men ingen av medelålderskvinnorna på mitt apotek ser ut att vara några nymfer direkt. Dessutom jobbar min moster på apotek och jag vet inte om jag skulle känna mig "anonym och bekväm" att fråga henne om sexleksaker.

Dessutom kan man ibland se hur jobbigt folk tycker att det är att redan idag handla produkter som har med sex att göra på Apoteket. Häromdan tillexempel när jag var inne för att köpa plåster var det en stackars man som fått i uppdrag att köpa ägglossningstest. Han stod länge vid hyllan innan han tog mod till sig innan han haffade en apoteks-tjej och frågae vilket som var bäst. Stackarn såg ut som att nu vet alla att jag ska ha sex med min fru!
Likadant är det när folk köper kondomer, de bygger ett berg med onödiga förband och avmaskningsmedel för att under lägga kondompaketet så att ingen ska se att de faktiskt har sex.

Jag tror tyvärr att Apotekets satsning kommer att floppa för vem vill gå in där och handla när samma leksak går att köpa på nätet och går att få hemskickat i paket med "diskret avsändare"?

        
image6

Kommentarer
Postat av: Treamigos

du har helt rätt. jag skulle vilja se den som vågar gå ner till vårat lilla apotek, kika in i luckan på tröga tanten som jobbar där och be att få en dildo - extra large. dessutom är det ju otäckt. de vet ju vad man har för mediciner redan. -Nehej, herr Larsson, tänk på att ni har högt blodtryck!
-Fru Olsson tog ju ut hemmorojdsalva sist ni var här, vad skall ni med en butt-plugg till?

Jag vet inte jag.
Men tryggheten ligger kanske i att få vara ananym och få ett kuvert med diskret avsängdare på...

2008-05-09 @ 14:38:06
URL: http://www.treamigos.blogg.se
Postat av: Joel

ojojoj.. uppdateringen här är absurd...

jävligt kul dock..

kvalite före kvantitet kanske..

2008-05-10 @ 12:25:31
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Treamigos

...annars kanske Joel kan läsa en modeblogg om du vill ha många meningslösa inlägg att sätta tänderna i.....

så det så.

2008-05-12 @ 22:53:53
URL: http://www.treamigos.blogg.se
Postat av: Admin

Jag gillar sexleksaker!

2008-05-15 @ 23:59:32
URL: http://intimleksaker.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0