Hur dum får man va?

Varje dag översållas vi av nyheter om begångna brott och bedrägerier. Det allra senste bestialiska brotten är naturligtvis mordet på Engla och de stackars inlåsta barnen i Österrike.
I bland känner jag att det blir för mycket tragik och elände.

Så idag när jag skummade igenom nätupplagorna av Aftonbladet och Expressen snubblade jag över två nyheter om två otroligt korkade män.

21-årige Charles Fuller försökte lösa in en av sin svärmors checkar. Misstaget han gjorde var att hans ställde ut den på 360 MILJARDER dollar!!! Anledningen var att han skulle starta ett eget skivbolag. Inte direkt den vassaste kniven i lådan.... När han sen greps bar han dessutom vapen och hade marijuana på sig!! Hur kan man vara så dum??

Den andra Mensa medlemmen som fångade mitt öga var "Gaffatejpsrånaren" Kasey Kazee som nu erkänt sitt brott. Han gjorde sig känd efter att maskerad med gaffatejp försökt att råna en spritbutik. Detta tilltag misslyckades och han greps av butikspersonalen och har sedan mage att NEKA!! Nåja, nu har har i allfall kommit på bättre tankar och har erkänt sitt tilltag.

Så trots allt elende som vi bombarderas med i pressen så finns det någonstans i mörkret några små korkade ljusglimtar som får att för en stund känna oss lite smartare än andra.....

Kommentarer
Postat av: Treamigos

men bejbi, vi känner oss smartare än gaffatejpskillen (misstänkt likt Pappa C för övrigt) för att vi ÄR smartare.

Så enkelt så.

2008-05-03 @ 15:00:26
URL: http://www.treamigos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0