Försovning.....

Jaha, så försov jag mig i morse då! Vaknade 15 min innan bussen gick och då har jag ca 15 min bilväg till bussen!! Ekvationen går inte ihop...

I vanliga fall ser mina mornar ut så att jag kliver upp och gör mig i ordning och tar med mig någon typ av frukost på bussen. Sitter på bussen i dryga timmen med iPod:en på och slöläser en bok eller sover. Avkoppling innan man kommer fram till jobbet, lite egentid helt enkelt.
Så blev det inte i morse....
Jag vaknar av att makens väckarklocka ringer och inser då att jag redan borde sitta i bilen.. Kastar mig ur sängen, vaskar av mig och klär på mig. Rafsar ihop mina saker och kastar mig ut till bilen och börjar köra till jobbet.
Lagom tills dess att jag kommit halvvägs kommer jag på att frukost hade varit bra och får svänga in på en McDonald's drive through och köpa en frulle. Trycker i mig frukosten i bilen till vetenskapsradion i P1 och blir där efter tok-trött!
Väl framme på jobbet kan jag inte sluta gäspa utan går som i ett töcken och gör funktionskontroller på narkosapparater. Helst av allt skulle jag bara vilja lägga mig i soffan med ett täcke och nån bra film. Men det funkar ju inte.

Så nu sitter jag här och våndas över att jag måste köra bilen hem också, jag som hade tänkt att ta en latte och sitta med iPod:en i öronen och sova så att man är utvilad när man kommer hem till familjen.......

Dessutom är det ju himla märkligt att man blir mer trött när man försovit sig än när man kommer upp i tid. Jag menar; man borde ju ha någon nytta av den extra sovstunden man fick på morgonen innan man stressade iväg till jobbet....... Varför är det så?

Kommentarer
Postat av: Treamigos

visst är det skönt att slappa på bussen...brukar oxå göra det. det är ju då man hinner varva ner. Glöm inte kolla utsuget nu så att du inte sövs av förrymda gaser och blir ännu tröttare... hihihi

ha en härlig helg /trots beredskap/

2008-05-02 @ 09:54:57
URL: http://www.treamigos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0