Dålig mamma...

Idag är jag en dålig mamma!

Jag har varit och lämnat barnen på dagis fast jag är ledig och bara är hemma och tar det lugnt...
Så nu sitter jag här och har dåligt samvete för att jag inte har barnen hemma när jag är ledig! 

Egentligen borde det inte vara så. Jag borde verkligen njuta av att ha dagen för mig själv, ta ett fotbad, läsa en bok, klippa tånaglarna och lägga ansiktsmask. Men vad gör jag? Jo diskar, städar och tvättar! Egentligen borde alla föräldrar ha en egen dag för sig själva att bara vara och ladda batterierna.

Borde inte det göra att man blir en BÄTTRE förälder?

Innerst inne tror jag det men ändå är jag här hemma och har dåligt samvete för att barnen är på dagis och leker och har det jättebra!

Är inte det bra konstigt?

Kommentarer
Postat av: Treamigos

nä men hallå! Visst får en mamma (eller pappa oxå för den delen) ta sig lite ledigt. ibland behöver man verkligen bara få vara för sig själv, det är därigenom man blir en bättre förälder (tror jag).

Så släng bort det dåliga samvetet, upp med fötterna och ha det gott

2008-05-15 @ 15:54:20
URL: http://www.treamigos.blogg.se
Postat av: emma

Alla borde få ledigt då och då. Helledigt dvs - folktomt. Bara vara själv. Utan hemmaspalyxpress och utan hushållsarbetespress. Bara vara heeeelt själv. (Inte minst småbarnsföräldrar!)

2008-05-15 @ 22:33:30
URL: http://barabratack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0