Dålig förlorare!

De senaste veckorna har den stora begivenheten på lördagkvällar i etern varit Körslaget i TV4. Till och med min annars så TV-serie ointresserade man har suttit bänkad frammför TV:n. Konceptet var att ett gäng mer eller mindre kända svenska artister fick i uppdrag att sätta i hop varsin kör, för att varje lördag framföra en låt kören övat på under veckan. Kvaliteten på dessa körer (och körledare) har dock varierat.

Så i går var det då dags för den Stora finalen. De körer som slaget stod mellan var kören från Boden ledd av Brolle Jr. och kören från Mora ledd av Hammerfall sångaren Joacim Cans.
Efter veckor av högklassiga uppträdanden tog så Mora-gänget välförtjänt hem segern!

I dag kan man läsa på Aftonbladets hemsida att det är synd om Brolle, igen! Detta eftersom Joacim Cans "uppträtt" med låten "Living on a Prayer"!! Var ju själv tvungen att kolla in klippet på Youtube och Cans sjunger låten tillsammans med friidrottaren Robert Kronberg på Finnkamps-festen!!! Inte direkt ett "professionellt" uppträdande utan mer ett party uppträdande av en grymt bra party låt! På grund av detta tycker då endel att Team Cans haft fördel i tävlingen, så även Brolle!

Nu undrar jag om det inte var så att det var körerna och deras utveckling som var själva tävlingskonceptet?

I mina ögon har Joacim Cans och Lotta Engberg varit de körledare som valt låtar där kören kommit till sin rätt. De har genom alla program valt låtar och gjort KÖRVERSIONER av dessa. Flera av de andra körerna har många gånger låtit som doa-kör bakom en solist. För mig är inte det körsång!

När jag sitter här och läser om hur synd det är om Brolle så tänker jag att han har ju valt Elvis låtar och annan musik ur hans genre till kören. Är inte det då också "fusk"? Nu var det ju i och för sig så att det var körledaren som skulle sjunga "lead vocals" på låten men det Brolle gjorde var att han sjöng och kören doade medan Cans sjöng och kören förstärkte! Klart stor skillnad!! Dessutom måste jag även säga att Brolle under programmets gång varit lite för ego och inte låtit kören ta plats så som Cans gjort.

För mig är det helt givet: den enda värdiga vinnaren i Körslaget var Team Cans!!!

Kommentarer
Postat av: Joel

äääh fusk hit och fusk dit.. det spelar ju ingen roll..

någon vann, alla fick tv-tid..

vinnaren fick nog knappast sitt liv ändrat ändå...

2008-05-12 @ 02:51:49
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Treamigos

jag gillar ju Brolle pga av hans enorma.......frisyr.
en redigt stolt schwiiing.

2008-05-14 @ 14:47:47
URL: http://www.treamigos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0