Gruppboendet!

Igår blev det plötslig invasion i vårt hus! Sonen fyllde 7 år, så helt plötsligt fylldes huset av Farfar med hund, svägerska med 2 åring, sonens mamma och syster, mormor och så vi!!
Vilken apparat det blir när man är så många som ska ha middag och fika.. Jag tror vi diskade 3 diskmaskiner bara i går kväll...
I dag är vi "bara" 4 vuxna, 3 barn, 2 hundar och 3 katter som ska utfodras och tas om hand!

Det kräver verkligen planering....
Bara hur mycket man ska laga är ett projekt.. För att inte tala om all disk, man har just blivit klar med en måltid när det är dags för nästa..
Nu har jag i alla fall en liten stund då jag sitter och bloggar innan det är dags att ta itu med middagsbestyren...

Det jag förundras över är hur man stod ut med varann förr i tiden när hela släkten och familjen bodde tillsammans... Jämt!!
Missförstå mig inte nu, jag tycker verkligen att det är jättetrevligt att ha familjen här men nog är det skönt när man får vara ifred igen..
Jag beundrar familjer som alltid bor i ett litet gruppboende med föräldrar, syskon och svärföräldrar och jag tar tacksamt emot tips för hur man får det att fungera friktionsfritt!

Men nu kallar hushållsbestyren.....

Kommentarer
Postat av: I huvudet på Anna

Håller fullständigt med. Nu har jag sån tur att ingen behöver övernatta vid kalas o.dyl. eftersom alla bor inom 30 min avstånd.

2008-06-26 @ 20:38:15
URL: http://iannashuvud.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0