Kryssning...

Jaha, så var man alldeles nu hemkommen från 24 timmars kryssning.


Detta är egentligen en märklig företelse. En massa människor tränger ihop sig i små hytter på ett 10 våningars hotellkomplex som sen åker fram och tillbaka mellan Stockholm och Åland. Vem kom egentligen på det?

Tänk hur många människor som varje dag åker till Åland, utan att ens ha varit PÅ Åland!! För hur många kliver av båten på morgonkvisten och tar sig tillbaka innan båten ska gå igen? Jag har då aldrig gjort det...  Dessutom vaknar nog de flesta bakfulla eller i en hytt med en människa de aldrig sett förrut och med en rejäl dos ångest och vill man i det läget ta en tidig morgonprommenad i Mariehamn? Inte farligt!!

Nåja, mina 24 timmar på sjön var i allafall helt underbara!!
Spenderade dygnet tillsammans med min svärmor och svägerska i bara lugn och ro. Åt god mat och drack gott.

Så klockan 22 var det då dags för kryssningens höjdpunkt: KARAOKE!!!
Denna fatastiska aktivitet som jag utan tvekan skulle kunnat ägnat hela kryssningen åt!!

Vad är det då som är så fantastiskt med att ett gäng människor ställer sig på en scen och fullkomligt "dödar" massa bra låtar? Tja för mig handlar det om den stunden av total tillfredsställelse då jag kan sjunga en låt som jag gillar till publikens jubel!! Dessa minuter av uppmärksamhet och uppskattning samtidigt som jag får göra en av de saker jag älskar mest, SJUNGA, ger en närmast euforisk känsla!! Tyvärr gick timmen alldelse för fort och slösades självklart till stor del bort på dyng fulla brölande människor som inte kunde se texten på skärmen pga att de var så packade: Tack ock lov fanns det några höjdpunkter som till exempel Emma i Caracola som sjöng några underbara låtar!!

Efter karaoken var det dags för Disco!! Min svägerska och jag har ju båda döttrar i 2 års åldern så det hör ju inte till vanligheterna att vi är ute och shejar!! Men nej då vi höll igång tills dem stängde stället!! Till höjdpunkterna hörde nog när vi blev raggade på av 2 killar som utgav sig för att vara 26 år men mer såg ut som 18!! I och för sig smickrande då man närmar sig 35 men samtidigt lite surrealistiskt.....

Idag hade vi då bokat in SPA så att vi skulle komma hem fräscha och utvilade... Så efter en dags bubblande, bastande och avslutande kroppspeeling och massage känner jag mig iofs otroligt avslappnad men sååå trött!
måste nog ta semester i morgon för att ta igen mig efter denna underbara resa!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0