Beach -08!

Jaha, så var det måndag igen....
Det betyder att mitt nya liv börjar idag. Igen!
Nu är det dags att laga god och nyttig mat och börja träna. Igen!
Jag undrar hur många gånger jag bestämt att nu är det dags att gå ner de där extra kilona?!

Viktväktarna är ju ett bra alternativ som jag vet fungerar eftersom jag provat förut. Så jag börjar där, går och väger mig en gång i veckan i ett par månader och går ner en massa kilo och sen tänker jag att det här var ju lätt!! Jag klarar det här själv och dessutom sparar jag ju 100:- i veckan om jag inte väger mig.....
Vad händer då?
Jo, det funkar i en vecka kanske sen skulle vi visst ha främmnde och så blev det några glas vin och lite grillat med massor av min mans äckligt goda aioli. 
Sen blir det måndag och så fanns det ingen matlåda i frysen så det blir till att köpa nån flottig matlåda nånstans på lunchen!!! Sen var det visst nån som fyllde år också på jobbet och då blir det tårta och eftersom jag redan spolierat Viktväktar- dieten hela helgen så spelar väl inte en tårtbit någon roll?! På väg till bussen skiner sen solen så då måste jag nog ha en glass också för det är ju mysig att äta glass i solen........

AAAGGGHHH!! Varför ska det vara så svårt!!!
Varför kan man inte få äta vad man vill och ändå inte se ut som en heffaklump?

Sen har vi ju hela träningsbiten...
Om man går upp klockan 5 på morgnen för att åka till jobbet och kommer hem vid 18-tiden hur ska man då hinna/orka träna??? Jag har ju faktiskt barn som jag skulle vilja se innan de växer upp och flyttar hemmifrån..... När ska man träna då?
Jag hade kort på Nautilus förut och det gymet öppnade klockan 04!!! Hur ofta gick jag dit och tränade innan jobbet??? Inte en endaste gång!! Det blir dessutom väldigt dyrt att ha ett årskort som kostar runt 300:-/månad och som utnyttjas ev 1 gång varannan månad!

Rent ekonomiskt vore det ju bättre att spara gymkortskostnaden och viktväktar avgiften och en gång om året gå till Akademikliniken och för den nätta summan av ca 20.000:- göra en rejäl fettsugning! Det finns ju dessutom möjlighet till finanisering på behandlingar där så för ca 700:-/mån (Viktväktarna+gym) borde man ju kunna få en rejäl operation.
Hmmm.... Undrar om Akademikliniken har personalrabatt och om de i såfall behöver narkossköterskor... Ska genast kolla upp det!!

I väntan på anställning där blir det i allafall Viktväktarna, i morgon.......

Kommentarer
Postat av: Lotta-treamigos

kämpa på tjejen!!!

2008-04-28 @ 17:43:09
URL: http://www.treamigos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0