Bulimi minus kräk...

Som jag tidigare skrivit om här i bloggen så skulle jag behöva loosa några kilon och har då bestämt mig för att någon dag ta mig till Viktväktarna, troligtvis nästa vecka.
Troligtvis skulle jag behöva mer än Viktväktarna för att bli av med min extra vikt... Antagligen krävs Kognitiv Beteende Terapi (KBT) då jag kommit på att jag nog lider av Bulimi minus kräkningarna.

Det är nämligen så att de dygn jag jobbar på ambulansen jobbar jag med en annan tjej och vi lyckas verkligen hetsa varann till att äta enorma mängder mat!

När vi jobbar tillsammans börjar det redan vid 9 tiden på morgonen med att vi börjar diskutera dagens lunch, sist blev det Thai-buffé. Självklart var vi mätta innan vi avslutat det förta lasset mat men eftersom det var så gott så var vi tvungna att ta lite till. Sen var jag så mätt så jag höll på att smälla av och fick lov att knäppa upp knappen i byxorna. På eftermiddagen tog vi det lite lugnt för vad annat kan man göra när man är i "palt koma"?? Sen skulle vi ut och åka och då blev det varsin dricka och en glass i glasskiosken eftersom vi ansåg oss vara sugna på nåt att äta.
Strax efter det var det då dags att börja fundera på middagen. Eftersom vi egentligen var mätta båda två efter lunchbuffén så hade vi tänkte oss något lätt men efter mycket om och men så blev det tillslut en Avokadosallad. Men det låter ju nyttigt tänker ni... Men så fel det är!! I en avokadosallad är det nämligen: en halv avokado, riven ost, skinka, räkor, ägg och sallad, tomat och gurka samt dressing till och ett "pizza bröd"!! Inte direkt viktväktar mässigt!
Sen blev det också lite nötter som snacks till kvällen förståss....

Så under det här passet komm jag på att jag med största sannorlikhet lider av Bulimi minus kräk... Jag undrar om det är en erkänd diagnos? På tisdag är det i allafall dags... då är det invägning hos viktväktarna som gäller, sen får  vi se om det behövs kompletteras med lite KBT. Undrar om man kan hitta en bra psykolog på Hitta.se??

Kommentarer
Postat av: Treamigos

håller med dig. det är ju så lätt att stoppa i sig allt det där gotta, och sedan så stirrar man påsig själv i spegeln och tycker att allt darrar och skumpar.
usch. och inte har man lust att träna heller.
Nä, skärpning krävs tror jag.

Imorgon.
imorgon är en annan dag....

2008-05-26 @ 16:00:49
URL: http://www.treamigos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0