Man eller kvinna?

Eftersom jag jobbar på en kvinnodominerad arbetsplats blir det en del prat om män i fikarummet. För inte så längesedan satt några och diskuterade hur mycket män gör i hushållet gällande städning, tvätt, matlagning och barnpassning.
För egen del deltog jag inte nämnvärt i diskussionen utan lyssnade mest och begrunnade. Efter en stunds lyssnande slog det mig:

HERREGUD JAG MÅSTE VARA MAN!!!


Jag är precis så som tjejerna satt och beskrev sina män. Det kunde lika gärna varit min man som satt och beklagade sig.


Alltså jag HATAR att städa, diska, tvätta, damma, stryka etc!
Så i vårt hem är det är det min man som gör det mesta sånt. Om han inte gjorde det skulle nog jag vara en av de där patetiska människorna som är med i det hemska programmet Rent Hus på TV4.
Marlené och Marie-Louise skulle komma hem till mig och säga "usch" och "fy" och "vad äckligt" och börja städa och ta en massa odlingar på mina lakan och hitta små djur i mina skåp.

Jag uppskattar verkligen att min man gör allt detta men jag är otroligt dålig på att visa det.
Så vi har våra cykler. Han städar och städar och plockar och jag, ja vad gör jag?

Sen får han ett frispel på mig och blir tok-arg och säger åt mig att jag får skärpa mig och städa och så gör jag det i en halv dag, så är allt frid och fröjd en stund och sen är vi tillbaka till frispelet igen.....

Alltså jag gillar när det är rent och snyggt hemma men jag kommer mig bara inte för att ta tag i städningen. Hur gör man?
När jag ska städa så vill jag liksom röja allt på en gång; rensa garderober, slänga papper och rensa hela kontoret, piffa lite, byta gardiner, byta lakan och tvätta täcken.
Detta gör att jag ALDRIG hinner klart!! Jag börjar liksom i fel ände och då tappar jag sugen när jag inte hinner klart och så är huset om möjligt ännu mer stökigt än innan.....

Så snälla HJÄLP!!!

JAG VILL INTE VARA MAN!!!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ha ha *fniss*
Lägger till en av dina klassiska kommentarer :
Din man : Usch vad mycket grus det är på golvet !
Du : Ja, jag märkte det, det var därför jag satte på mig mina Crocs :)
Kram

2008-04-26 @ 10:22:39
Postat av: Johan Lindell

Vad är Crocs för nåt?

2008-04-26 @ 22:27:18
URL: http://www.jois.blogdrive.com
Postat av: Sofie

Johan : "Foppa Tofflor" Sådana där plast dojjor !!
/ Sofie

2008-04-27 @ 09:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0